ENGLISH


CURSO 2021-2022

ENTRADA 1

Welcome to our online English lessons. 
Welcome to London!!!
Here you are 16 famous places to visits in London.

1. Hyde park. 



A beautiful park to relax.

2. Buckingham palace.


The Queen's oficial residence.

3. Oxford Street.

 
A famous and busy shopping street.


4. Trafalgar Square.


The heart of London.
People meet here for festivities.

5. British Museum.


Famous museum about History. 
You can see ancient mummies from old Egypt.

6. Natural Science museum.



An interesting museum about animals and plants.


7. London Eye.


Enormous wheel next to the river Thames. 
You can see the city from the high.

8. Madame Tussaud's museum.



Funny wax museum.
Most famous people has got a statue here.


9. Houses of Parliament.


British government meet here.

10. Big Ben Tower.

            
    This is London symbol.
It's next to the river Thames.

11. Millennium bridge.


Pedestrian bridge.
It connects the Tate Art Gallery to Saint Paul's cathedral.


12. Tower bridge.



Old road bridge. 
When a big ship goes under it then the bridge goes up.

13. Tower of London.


Very old castle. 
It was a prison in the past and place of execution.


14. Portobello Road market.

 
Famous market street.

15. Piccadilly circus underground station.


One of the many underground stations in London.

16. St. Paul's cathedral.


Famous religious place.













CURSO 2020-2021

ENTRADA 5.
FEBRUARY.   Wednesday, 10th and Thursday 11th

Good afternoon, children. We finish this week with the activity book, pages 26, 27, 28 and 26.
(para terminar esta semana trabajamos en el activity-book)



You  can check your work here.
( Corrige tú mism@)

GREAT WORK!!



ENTRADA 4.

FEBRUARY, Monday 8th, Tuesday 9th.

Good afternoon, children.
This week we study about money.
Read the information on your pupil's book, page 30.

1. Reorder these sentences.

2. You can check here.

3. Text to complete.

4. You can check here.

GREAT WORK!!






ENTRADA 3.
FEBRUARY,  Tuesday 2nd, Wednesday 3rd,Thursday 4th

Good afternoon, children.
1. Copy and translate these sentences on your notebook looking at the story and dialogues.
(Copia y traduce las siguientes frases en tu cuaderno ayudándote del libro)

REVIEW

1. ¿Cuánto dinero tienes?
2. Tengo cinco libras con ochenta.
3. Vamos a entrar en el quiosco.
4. ¿Puedes darme unos caramelos, por favor?
5. Aquí tienes. ¿Quieres algo más?
6. Sí, ¿puedes darme unos chicles?
7. Lo siento, no tengo chicles pero tengo unas gominolas deliciosas.
8. Vale.¿Cuánto es?
9. Son ochenta peniques.
10. Aqui tienes. Gracias. Adiós.

Now you can check here.
((puedes corregir tú mism@)

2. Listen to the information about € L y $ on page 30.
(Escucha atentamente la información sobre euros libras y dólares)

3. Read it in a loud voice.
(Leerlo en voz alta un par de veces)

4. Copy and study the new words:
(Copia en tu cuaderno las siguientes palabras y expresiones nuevas para entender bien la información  MONEY)

MONEY

Currency= moneda oficial
countries= países
common side= lado en común
the same in all the countries= lo mismo en todos los países
banknotes= notes=billetes
coins= monedas
design= diseño, dibujo
dark line= linea oscura
metallic thread= hebra metálica
it means= significa
the same size= del mismo tamaño
cotton and linen= algodón y lino
washing machine= lavadora
mistake= error
you can iron them= puedes plancharlos
as good as new= tan bien como nuevos.

Great work!!


ENTRADA 2.

    FEBRUARY. Monday 1st 

Good afternoon children.
Here you are the English lesson for today.
(Este es el trabajo de inglés de esta primera semana  de febrero.
Hoy lunes hemos hecho lo siguiente.).

1. Listen to the song and sing again. (page 25)
(Vuelve a escuchar y cantar la canción)

2. Listen to the story again. ( pages 26 and 27)
(Vuelve a escuchar y leer la  historieta "the cheese race" para recordarla).

3.Read  "A DOG'S DAY" (page 28)
(Lee la historieta de Scotty y Yorkie)

4 Worksheet. Reorder the story.
(Ficha para poner en orden las frases de la historieta)


5. Read the prices on page 28.
(Lee y observa los precios)
Copy some prices on your notebook.
Copia los siguientes precios en tu cuaderno)

Monday, February 1st 2021

THE SHOPPING LIST

1. oranges   L3.50 (three pounds fifty)
2. bananas L1.65 (one pound sixty-five)
3. nuts(nueces) L5.00 (five pounds)
4. lemons 95p (ninety-five pence)
5. apples L2.45 (two pounds forty-five)
6. a pineapple L6.20 (six pounds twenty)

GREAT WORK!!

ENTRADA 1.

JANUARY. MONDAY 25th / Friday 29th

Good afternoon, children. 
Here you are the English lessons for this week.
(Buenas tardes, aquí tenéis las sesiones de inglés de esta semana)

1. We start unit 5 "THE TOWN FAIR" (la feria)
Pupil's book page 25.
Listen to the song and sing.  CLICK HERE

2.Copy the song in your notebook.
"THE FAIR SONG"

3. Study the new words: cheese, a pie, bread, crisps, jam, sweets, biscuits, a pineapple, lemonade and  strawberries.

(Empezamos el tema 4:escucha y copia la canción. Estudia el vocabulario)

4. Listen to the story and read ( page 26 and 27)
."THE CHEESE RACE"

5. Copy and translate these sentences in your notetbook.
(copia y traduce las siguientes frases en tu cuaderno con la ayuda de la historieta)

TRANSLATE
1. ¿Cuánto cuesta el pastel de manzana?
Son tres libras con cincuenta.

2. ¿Puedes darme un paquete de patatas fritas, por favor?
Son ochenta peniques

3. ¡¡Cuidado!! Viene hacia aqui.

4. Vamos a dar una vuelta. quiero ganar un premio en la feria.

5. ¿Qué puedes ver en la bola de cristal?
Puedo ver el cuadro de una chica. Vamos.

6. You can check the sentences here.
(Puedes corregir tú mism@)

7. Listen to a shopping dialogue (page 28)
Copy it down in your notebook.
(Escucha, lee, copia y practica el diálogo)

SHOPPING
......................

8. Finally here is the summary of the story. You have to read and complete.
Por último el resumen de la historieta para leer y completar.

Here is the summary to check.
(Puedes corregirlo aqui)

GREAT WORK!!













ENTRADA 36. LAST WEEK

Congratulations children for your excellent work.

We arrived to the end of this difficult school term.
Thank you families for your help and collaboration.

I suppose you are happy, me too!!

Have a nice summer holiday and we can start again in 
September. 
GOODBYE  EVERYBODY!!

(Enhorabuena chic@s por haber trabajado tan bien en este difícil trimestre que ya llegó a su fin. Muchas gracias a las familias por vuestra ayuda y colaboración.
Supongo que estaréis contentos, yo sí.
Espero que tengáis unas vacaciones estupendas  y nos veremos en Septiembre).  

Rosa.



ENTRADA 35. Thursday, June 18th / Friday, June 19th 2020

Good morning children!
Welcome to our last lesson.

1. Today you are going to work in three exercises from the activity- book. PAGE 57.
(Hoy vamos a hacer una página del activity-book con tres ejercicios)

Click here to listen to activity 11. 
(Este es el audio del ejercicio 11)

2. Now you can check here your answers.
(Puedes comprobar si lo has hecho bien).

3D Printing in Education: Where Are We Now and What Does the ...

GREAT WORK!!!


ENTRADA 34. Wednesday,  June 17th 2020

Good morning. Welcome to our English lesson.

1. Today you are going to do a test.
There are three exercises.
(Hoy vamos a hacer un test de tres ejercicios)
(Primero imprime o copia los ejercicios, luego escucha y haz lo que hay escrito en cada uno).

EXERCISE ONE. Listen hereWrite here.
EXERCISE TWO.  Listen here.  Write here.
EXERCISE THREE.  Listen here.  Write here.


2. Now you send me the work.
(Enviar)

Boy writing in notebook stock photo. Image of people - 25786974

GOOD LUCK!

ENTRADA 34. Monday, June 15th 2020

Welcome to our English lesson.

1. Today you are going to work on a very easy page 
from your activity-book. PAGE 54.
(Hoy vamos a hacer una página muy fácil).

2. You can check your answers. 

Kids Playing Video Games Images, Stock Photos & Vectors | Shutterstock
 
GREAT WORK!!!

ENTRADA 33. Thursday,  June 11th / Friday,  June 12th  2020

Good morning children.
Welcome to our last lesson this week.

1. First you are going to listen to a dialogue.
It's on your pupil's book , page 54.

Click here to listen.

(Las niñas hablan del aula de informática donde tienen el club del periódico escolar. Dentro, sus compañer@s están trabajando en parejas)

2. Now look at the yellow grammar square.
(Observa el cuadro amarillo)
(Vamos a practicar únicamente con el pronombre THEY= ell@s)

They are using their laptops.

They aren't writing e-mails.

Are they looking for information?
Yes, they are  no, they aren't

2. Time to practice.
click here.


3. When you finish you can check here.
(Cuando termines comprueba tú mism@)


Little scientists: children prefer books that explain why and how ...


GREAT WORK!!


ENTRADA 32. Wednesday, June 10th 2020

Good morning children. How are you today?
Are you ready to work?  YES!!!!
OK, let's practice some English.

1.  Today you are going to watch a video.
But, first look at these new words.
Hoy vemos un video pero antes
(lee el significado de las palabras nuevas)


         hoovering= pasando del aspirador.
         weird= extraño, raro.
         often=a menudo, con frecuencia.
         about to arrive= a punto de llegar.
         busy=ocupado, atareado.
         don't mind= no importa.
        can't stand= no puede soportar.


 2. And then answer the questions.
(responde a las preguntas)
Click here

(Si quieres repetirlo para mejorar tu nota puedes hacer click en el botón derecho de tu ordenador y volver a cargar)

3. Send to me.
(Haz click en al opción enviar a mi profesora)


Woman Vacuum Cleaning The House Stock Image - Image of chores ...

GOOD LUCK!!!


ENTRADA 31. Monday,   June 8th  2020

Good morning, Children.
Welcome to our English lesson.

1. Today we study the final episode of the book.
The police finally catch Victor Virus.
(Hoy estudiaremos el último episodio.
Por fin atrapan a Victo.r Virus)

Look, listen and read the story
page 52 and page 53.

click here to listen

2. Now repeat each sentence in a loud voice.
(Repita cada frase en voz alta después de escucharla 
parando el audio poco a poco)

3. Now here's a summary.
You have to use the words in bold to complete it.
(Completa el resumen  con las palabras que faltan.
Las tienes al final de la ficha, en negrita)
click here 

4. Finally you can check here.
Don't cheat!!
(Aquí puedes comprobar cómo lo has hecho, ¡sin trampas!)

Science Museum of Minnesota (Saint Paul) - 2020 Qué saber antes de ...
Great work!!





           ENTRADA 30. Thursday, June 4th / Friday, June 5th 

                Good morning , children.
Here we are with a new unit: "TECHNOLOGY"

1.First, look at the new vocabulary. 
pupil's book, page 51

2. Then cut out the flash cards on page 79.
Copy the vocabulary on the cards.
You can colour them.
(Recorta las tarjetas de vocabulario y anota en cada ficha las palabras nuevas).

3. Finally, you can sing the song.
click here



                                       How to: Send emails with Spaniards — Sincerely, Spain

                                        GREAT WORK!


                       ENTRADA 29.  Wednesday,  June 3rd  2020

                 Good morning, children. Welcome to our English lesson.


1. Today you are going to practice with an interactive worksheet.
(Hoy toca una ficha interactiva).
You don't have to send it to me.
Just  check your answers.
(No es necesario que me envies la ficha,
sólo haz click en "comprobar mis respuestas".
Si sale mal puedes repetir haciendo click en el botón derecho del ordenador y volver a cargar)


Open Fridge Images, Stock Photos & Vectors | Shutterstock

                                             GREAT WORK!!

                 ENTRADA 28.  Monday, June 1st  2020

              Hello, children. Let's go with some English.

1. Today's lesson is a revision page from your activity book.
You have to send this page for me to check.
(Esta página la reviso personalmente así que hacerle una foto para enviar, ok?)

ACTIVITY 1. Listen  and colour the floor.
(sombrea el piso que se escucha en cada edificio)
CLICK  HERE


ACTIVITY 2. True/ False
sentences 1, 2, 3 for the living-room
sentences 4, 5 for the bathroom
sentences 6,7,8 for the kitchen

ACTIVITY 3.Correct the sentences.
(corrige las cuatro frases falsas que hay en el ejercicio anterior).

GOOD LUCK!

Kitchen inspiration - IKEA


ENTRADA 27. Thursday, May 28th/ Friday,May 29th


Good morning, children. Welcome to a new English lesson.

Today you are going to work on your activity book.
And you send me a photo.

(Hoy tocan dos páginas del activity book que tenéis que enviarme para que yo las revise)


ACTIVITY 10: Match the three parts of the sentences and use the colours.
ACTIVITY 11: Complete the dialogue. Listen here.
ACTIVITY 12: Write about a room.

When you finish you can check here.
(Cuando la termines revisa aquí).

2. PAGE 51.
ACTIVITY 13. Write the floors (ordinal numbers)
ACTIVITY 14:Complete the sentences.
ACTIVITY 15. Write sentences: Where do your friends live?
(Dónde viven tus amigos?)

When you finish you can check here.


6 tips to help your kid establish good homework habits | Edward ...

GREAT WORK!

ENTRADA 26.  Wednesday, May 27th 2020


Free Month Clip Art | Month of may Flowers Clip Art Image - the ...

Good morning, children. How are your today?
I hope you are happy to finish May.
(¿Contentos de ir acabando las clases del mes de mayo?)

1. First let's check the sentences about Warwick castle.
(Comprueba las frase de la clase anterior)
Click here.

Everything is ok?

2.Now, let's go with our activity-book, page 49

Activity 8. Listen and tick or cross.  Click here.

3. Finally CHECK HERE
(observa las soluciones)
22 Beautiful Living Rooms With Fireplaces


GREAT WORK!!


ENTRADA 25.  Monday, May 25th 2020


Hello, everyone. Welcome to our Monday English lesson.
Today you are going to "visit" a real castle in the UK.

But first, let's check the dialogue on Scotty's house.
How is it? OK?
(¿Qué tal habéis ordenado el diálogo de Scotty?
Presume de casa, pero ...vive en el jardín. It's a dog!!!)
Click here.

1. Time for something new, watch this video.

This is Warwick castle. A beautiful place to visit in the UK.

2. Now you have lots of information about it on your pupil's book. Page 50.

READ AND LISTEN. Click here.

3. Now it's your turn to read in a loud voice.
(Lee en voz alta repitiendo cada frase después del audio.Ve haciendo pausas).

4. Finally, it's time to write a few sentences. Find these sentences on your book and translate them.
( Y ahora buscar las siguientes frases en la página y copiarlas en inglés en tu cuaderno).

WARWICK CASTLE
           1. Esta es la entrada a las mazmorras (calabozos).
           2. Puedes alquilar el gran salón para tu fiesta de cumpleaños.
           3. Guys tower (la torre del vigía) tiene doce lados.
           4. Hay una gran chimenea en el salón azul.
           5. Hay una cama con dosel (cuatro postes) en la habitación  de la reina Anna.

Entradas para Castillo de Warwick, Ofertas y Descuentos | 365Tickets
GREAT WORK!!

ENTRADA 24.  Thursday, May 21st / Friday, May 22nd 2020

Good morning, children. 
Here we go with our last lesson this week.
(Vamos a por la última clase de esta semana)
Precision Pet Outback Country Lodge Dog House - Walmart.com ...
1. Do you want to listen to "A DOG'S DAY?". Yes!!
Look at the comic on page 49.
Listen carefully. Click here.
And repeat to understand better.
(Escucha un par de veces para entenderlo mejor)


2. Time to work. You are going to read the story on a page, but it's not in order.
(Vais a leer la historieta en una ficha, pero no está en orden)
What do we do? REORDER!!

You must copy the page, and then listen again to write the numbers on the left.
(Tenéis que copiar la historieta desordenada primero ¡con tranquilidad y buena letra!
y luego poner los números a la vez que lo volvéis a escuchar)

                                  GOOD  LUCK!!



ENTRADA 23. Wednesday, May 20th 2020


Hello, everybody. Welcome to our English lesson.
Dibujo para colorear notas musicales - Dibujos Para Imprimir Gratis


  1. Today we practice this RAP. Open your pupil's book on page 49.
      Click here to listen and practice.
                        (Practica el rap dos o tres veces)

2. Now you copy the rap on your notebook and draw the flats with the floors.
(Copiar el rap en el cuaderno y decorarlo con el edificio de pisos)
 Ground floor, first floor, second floor, third floor, fourth floor and fifth floor.


Building Coloring Pages 6 Apartment Building Coloring Pages ...
      WHERE DO YOU LIVE?

Where do you live?
I live up there.
Come on!
Let's take the stairs.
......
.......


            GREAT WORK!


ENTRADA 22. Monday, May 18th 2020

Good morning, children. Today it's Monday!!
But, we are in the third week of May,  so 
everything will be right!!
(Hoy lunes, pufff.  ¡Pero ya estamos en la tercera semana de mayo! Todo va a salir bien, ánimo).


1. First you listen to a dialogue about "a dream house". It's on your pupil's book, page 48.
Click here to listen.
Escucha el diálogo entre dos niños, exagerando un poco sobre la casa de sus sueños).

2. You can see some questions and negative sentences with there is/ there are.
(Observa las frases negativas y las preguntas)

                   SINGULAR
      There is a fridge in the kitchen.
ᐈ Thinking boy cartoon stock pictures, Royalty Free cartoon boy ...      There isn't a sofa in the living-room.
      Is there a fireplace? No, there isn't.


               PLURAL
    There are one hundred cupboards.
     (¡hay cien armarios de cocina!)
   There aren't any armchairs.
    (no hay sillones)
    Are there any beds? Yes, there are.
    (¿Hay camas?Sí.)

3. Finally you practice the dialogue and copy it down on your notebook.
( Practica el diálogo en voz alta y cópialo en tu cuaderno)

MY DREAM HOUSE
Your house is huge. How many bedrooms are there?
There are twenty bedrooms and there is an enormous living-room.
 ..........
 ..........


Fotos, imágenes y otros productos fotográficos de stock sobre ...


    GREAT   WORK!!
                
                                                      
                                            
ENTRADA 21. Thursday, May 14th / Friday, May 15th 2020


Hello, children. Welcome to our last English lesson this week.

1. Today we are going to work in the activity book. Page 48

For the activity 6 PHONICS click here to listen.

2. Finished? Yes? Ok. Now it's time to check.
                            Click here.

3. And if you want some extra, here's an easy video to watch. Good luck!




ENTRADA 20. Wednesday, May 13th 2020.
Good morning. Welcome to our English lesson.
Today we are going to practice a bit more the story about "The ghost in the castle".
(Hoy  vamos a trabajar un poco más con la historieta).

1. First, listen again carefully with your book open.CD 5
(Primero la volvemos a escuchar atentamente con el libro abierto).

2. Now you copy some sentences on your notebook. Click here.
(Copia las siguientes frases en tu cuaderno)

3.Then you repeat the listening (with no book) and at the same time you have to read the sentences and write "who said?"next to it.
(Repite el audio pero con el libro cerrado y mientras que lo escuchas lee las frases que acabas de copiar y apunta al lado quien dijo esa frase)
Example:
1. The door is open.Let's go in. Anna

4. Finally, it's time to check. Click here



ENTRADA 19. Monday, May 11th 2020



Good morning, children. How are you today?
Fine?
Today you are going to listen to a story about  a haunted castle. But first....
(Hoy vais a escuchar una historia sobre un castillo encantado pero primero corregimos las frases del día anterior).


Pin by Cathy Gonzalez on Nature | Halloween wallpaper, Horror ...

1. Check your sentences about "THERE IS /THERE ARE (II)  CLICK HERE.

2. Now open your pupil's book on page 46  and page 47.  Listen to the story. CD 5

3. It's  time to do an  exercise. Here's a summary of the story but ...it's not in the right order!!! 
(Es hora de hacer un ejercicio. Tengo el resumen, pero las frases no están en orden!!    click here.

4.  Finally, you can check the exercise. Click here.
Cuando esté bien revisado y ordenado copiarlo en vuestro cuaderno con buena letra, fecha... título...)



                 GREAT  WORK!!


ENTRADA 18.  Thursday,  May 7th/ Friday, May 8th 2020

Good morning. Welcome to the last lesson this week. I hope you can follow the lessons perfectly. It seems so.
(Espero que todos podáis seguir las clases perfectamente, eso parece). 

1. First, you can check the sentences from Wednesday. Click here.
(Corrige las frases del día anterior)

2.Then, you are going to repeat the same exercise, but with new words. That is to practice a little more. Copy and translate the following sentences on your notebook.
(Y vamos a repetir otra serie, para practicar un poco más)

Thursday, May, 7th / Friday, May 8th  2020

            THERE IS / THERE ARE  (II)


1. Hay dos ordenadores en el estudio.
2. Hay un fantasma en el castillo.
3. Hay una ventana abierta en el salón.
4. Hay una gran cama en tu dormitorio.
5. Hay tres niños en la cocina.
6. Hay varios sillones junto a la chimenea.

             We check them on next post.

                  GREAT WORK!!

(Las revisamos el próximo día. Buen trabajo.)

ENTRADA 17. Wednesday, May 6th 2020

Hello, everybody!! Welcome to  a new English lesson. 
Today we practice some grammar. Grammar??
yes!! 
On unit seven you learn "THERE IS /THERE ARE"
(En esta unidad aprenderéis  a usar unas expresiones que en español significan HAY, lo que pasa es que en inglés se usa en singular y en plural)
example:
There is a sofa /there's a sofa.  (singular)
There are some armchairs.  (plural)
(Hay un sofa. Hay unos sillones / hay algunos sillones.

1. Pay attention and work on your activity book, page 47.  Click here.
(Tenlo en cuenta para hacer los ejercicios del activity-book).

Now you can check . click here.
(Revisa los ejercicios 1 y 2)

2. Now practice on your notebook. Copy and translate these sentences. 
(Copia y traduce las siguientes frases en tu cuaderno)

                Wednesday, May 6th 2020

               THERE IS / THERE ARE
1. Hay una chimenea en el salón.
2.Hay algunos armarios en la cocina.
3. Hay tres árboles en el jardín.
4. Hay un coche en la calle.
5. Hay unos libros en la estantería.
6. Hay una ducha en el baño.
7. Hay dos sillones en mi habitación.

3. We check the answer on next post. GOOD WORK!!!
(El próximo día os pondré las frases traducidas para que las comprobéis.) ¡¡BUEN TRABAJO!!


Forum | Learn English | Vocabulary: Inside my House | Fluent Land ...





ENTRADA 16.  Monday, May 4th 2020

Good morning, children. How are you today?
Happy, because we are on MAY!!!!
(Hoy todos estamos contentos porque empezamos el mes de Mayo, ¿a que sí?

Children  from 4ºA missed the last lesson because there was no lesson last Friday. If you want, you can have a look. It's a songs revision.
(Los niñ@s de 4º A no han hecho la última clase porque el viernes fue festivo. Si queréis echar un vistazo, he puesto las canciones del curso para repasar)

Now, Welcome everybody. Today we start unit seven:"The castle".

1. Open your pupil's book on page 54 and listen to the "furniture rap" /fénicha rap/  CD1
(Escucha y repite las palabras nuevas sobre el mobiliario)

2. Look at the pictures. You copy the words on the right place.   Click here-
(Escribe las palabras en su lugar)

3. Finally listen and sing the song.   cd 2.
Copy it down on your notebook. Write perfectly, ok?
(Por último lee, canta y copia la canción en tu cuaderno, con buena letra).

                           Monday, May 4th 2020

                           MY HOUSE SONG

                     ..................................................
                     ...................................................



ENTRADA 15. Thursday, April 30th
Good morning.
Today we are going to sing!!
Here you are the songs you have learned this year. Play, remember and sing.

1. School subjects. Click here.

2.Where are you going. Page 11. Click here.
3. Activity camp. Page 17. Click here.
4.The fair song. page 25. Click here.
5.Describing people. Page 31. Click here.
6.What do you do? Pag 37. Click here.


ENTRADA 14.  Wednesday, April  29th 2020

Good  morning, children. How are you today?

I'm very proud of you for the excellent work on unit 6.
CONGRATULATIONS, EVERYONE!
(Estoy muy orgullosa de vosotros por lo bien que habéis trabajado el tema 6, enhorabuena a tod@s)

We are going to stop the ordinary lessons for a moment and watch a pair fo videos to review.

(Vamos a dejar por un momento las clases normales para ver un par de videos de repaso)








It's better if you watch the videos twice, you can catch more information.   GOOD  WORK.

Es mejor verlos un par de veces, así te enterarás de mucho más. BUEN TRABAJO.



ENTRADA 13.  Monday, April 27th

Hello, children. Welcome to a new English lesson.
 We start a new  week, number 6!!
(Hoy empezamos la sexta semana de trabajo on-line)

Today you are going to make a test on unit six: "WHAT DO YOU DO? /ROUTINES
. So review your exercises first.
(Hoy vais a hacer un test sobre el tema 6, rutinas. Así que lo primero es repasar los ejercicios que ya has hecho).

There are four exercises. You can do them on your notebook, take a photo and send me back to check.  rosablino@hotmail.com
(Hay cuatro ejercicios que puedes hacer en el cuaderno y mandarme una foto para que yo los corrija).

   LET'S GO!
  Exercise one. Click here to listen.

  Exercise two. Click here to listen.

 Exercise three. Click here to listen.

 Exercise four. Click here to listen.

GREAT WORK!!


ENTRADA 12. . Monday, 20th March 2020

Hello, childen.  How  are  you  today? Fine? 
We  start our fifth week working on-line.
Empezamos hoy nuestra quinta semana de trabajo on-line.

1. Today you are going to work on your activity book, 
      page 45   and   page 46.

   click here to listen  to activity 16

   click  here  to  listen to  activity 1, revision.

   And now  click  here to check  all the work.

    2.   And  finish  remembering the  song from page 37 on your pupil's  book.  LISTEN  CD39


ENTRADA 11-. Thursday 16th  or  Friday 17th  of April 2020

Good  morning. Welcome to a new  English  lesson.
Remember  you  are studying  different jobs  and  routines  in  a  day.
Today  we  work  with  the  information  about  three special jobs:
astronauts, computer game designers and  sports  journalist.

1. Read  again the  texts  on  your  pupil´s  book, page42.
                click here to listen

2. Now  you  open  your  notebook  and  translate  these  sentences.
    (En  el  cuaderno  copiar  las siguientes  frases  y   traducirlas   con  la  ayuda del  libro)

     Thursday, April 16th  2020      or     Friday  April 17th  2020

                  TRANSLATE  THESE  SENTENCES
1.  Tim  y su  equipo diseñan  juegos de ordenador
2.  Los  astronautas entrenan  durante veinte meses.
3.  Un  periodista deportivo entrevista a los entrenadores en el estadio o en un estudio de televisión.
4.  Los  diseñadores informáticos piensan la historia ycrean las reglas del juego.
5.  Los astronautas saben cómo pilotar un avión.
6.  Los diseñadores de juegos trabajan en equipo y comprueban si el juego está libre de virus.

3. Finally  check  here.  And review in a  loud  voice.
(Después  de  comprobar y  corregir  leerlo  todo en  voz  alta).



ENTRADA 10. THIRD  TERM
Wednesday, April 15th 2020

Welcome back to English.  I  hope  you are fine  and  ready  to work.We  start  the  third  term.
(empezamos el tercer  trimestre)
Are  you  ready?  Yes!!

Today  you  learn  some  new  vocabulary about  three special  jobs:
astronaut, computer game designer (diseñador de juegos de ordenador) and  sports journalist. (periodista deportivo).

1. Open  your  pupil's  book  on  page  42  and  listen to  the  information  about  DIFFERENT  JOBS. 
click here to listen

Then  you  repeat  in  a  loud  voice.

2. Now  copy  this  vocabulary list  on  your  notebook  and  try  to  translate  the  words  with  the  book.
(Copia el siguiente ejercicio en tu cuaderno y prueba a  traducir las palabras con ayuda del libro)

                 Wednesday, April 15th  2020

                  DIFFERENT  JOBS.  VOCABULARY

Entrenar...........................        personajes .........................
pilotar un avión ...............       reglas  del   juego  ...............
entrevistar  .....................        simuladores de vuelo  ..............
equipo  ...........................        periodista  .................................
tanques submarinos.......         eventos deportivos  .............
comprobar  ...................         preparadores deportivos  ...........


3. Finally  check  here. 


 ENTRADA  9. Thursday April 2nd / Friday April 3rd  2020

Hello!! Ready for a new  English  lesson? YES!!
Remember we have got Easter holiday, so we stop for a few  days.
We come back on Tuesday 14th of April.

Today we practice JOBS (trabajos). It's very  easy and interesting.

1. Pupil's book, page 41.
       Listen to the jobs  and  repeat.  cd49
       Listen to the rap and play.  cd50
       Listen to "A dog's  day". Read in a loud voice.  cd52

2. Activity  book, page 44.
       Listen to activity 13 and  number  the  pictures.  cd 51.

     Click here to  check  the  answers.

3. Finally  print  the  next  page  and  write  new  vocabulary. You  can  stick  the  pictures  on  your  notebook  and  write the  name  next to  the  picture. ( Si no puedes  imprimir  la  ficha  sólo  copia  el  vocabulario  en tu  cuaderno)

cook   astronaut    firefighter   teacher   pilot    police-officer
      vet    secretary    nurse    soldier   doctor   singer

      

ENTRADA  8. Wednesday  April 1st  2020

Hello, how are  you  today?  Let's   work  on  the  activity  book.
It's very  easy.

1. page  42.

Now  listen  for Activity  8.

2.  PAGE  43.
Listen  for  activity  11.

DON'T  DO  ACTIVITY  12.  ( NO  HACER  EL  EJERCICIO 12)

3. Finally,  check  here  the  answers.



ENTRADA  7.  Monday  March  30th  2020

Good  morning. Today's  lesson  is  easy.  Are  you  ready??

1. First:  STICKERS!!  Ask  an  adult  to  take  the  sticker-pages  out  of  the  activity-book. 
(Pide  a  un  adulto  que  saque  las  páginas  de  las  pegatinas  de  un  tirón)
Then  work  on  pages 61, 62, 63 and 64. Finish  all  the  units.  Look at  the  pupil´s  book  for  units  7 and  8.

2. Now  work  on  your  activity- book.  Pages 40  and  41.
3.  Check  here  the  answers.

4. Time  for  the  notebook. 
Complete  the  summary  about  "THE  QUIZ  SHOW".

And  copy  it  on  your notebook.  Check  here.




ENTRADA  6.  THURSDAY 26th / FRIDAY 27th,  MARCH 25th  2020

Hello, everyone.  Here's  a  new  lesson. Today  you  practice  your  own dialogue.  Let's go....

1. Read  the dialogue "MY COUSIN MARK",  in  a  loud  voice, to  review. (pupil's  book, page 40).

2. Now use  your  notebook. Copy  this  information  about  "MY  AUNTIE  KATE". Then  you  can  write  a  new  dialogue.

             NAME:  Kate  Simmons.
             AGE: Thirty-three.
             LIVE: Not  in  London  but  in  Liverpool
             JOB: nurse,  she  works  in  a  hospital.
             LEAVE  HOME: 6 o'clock  in  the  morning.
             FINISH  WORK: 2 o'clock  in  the  afternoon.
             COME  BACK  HOME: half  past  two.

       Thursday, March 26th 2020  /  Friday, March 27th  2020

                          MY  AUNTIE  KATE
                         .................................
                         ................................

3. When  you  finish,  check  here.  And  then  practice  again.

4. Finally,  read  again "THE  QUIZ  SHOW"  to review.  Bye!!



ENTRADA  5.    WEDNESDAY,  MARCH 25th  2020

Good  morning,  children!!  How  are  you  today?
I want you  to  be  good, practice some  exercise, dance,  sing,  draw  and  paint, study,  play,  read,  write, talk to  your  family.....

OK.  Today's  lesson  we  practice  some  more  grammar. Ready?

1. FIRST,  read  again  the  information  about  AFIRMATIVE,  NEGATIVE  and  INTERROGATIVE  to  remember the  PRESENT  SIMPLE.

2.  Now  open  your notebook  and  do  the next  exercise,  similar  to  the  previous  one.  Click  here.
        (Hacer  el  siguiente  ejercicio  en  el  cuaderno,  parecido  al  del  día  anterior, )

3. Finished?  Now  it's  time  to  check.  Click  here  to  look  at  the  correct  answers.


4.  Finally,  listen,  read  and  copy  the  dialogue  about " MY  COUSIN  MARK".  It's  on  the  pupil's  book,  page 40.

Bye  for  now.  Next  post  on Thursday ( 4ºB) or  Friday (4ºA).
                               BE  GOOD!!



     

ENTRADA  4.  MARCH, 23rd  2020

        Hello,  children!!  How are  you  today? Ready  to  start  a  new  week?
                    YES!!

              Ok.  Today's lesson  you  practice  grammar.

               1.  Review  the  vocabulary  with  your  cards.

               2.  Open  your  pupil's  book  on page 40  and  look  at  the   yellow  square.

               3.  Observa:

                    Vas  a  estudiar  cómo  se  habla  de  EL  ( HE)  Y  ELLA (SHE)  sobre  lo  que hacen  habitualmente.
                      
                        En  la  forma  AFIRMATIVA se  añade  una  -s  al  final del verbo. Ej:
                             She  meets   a  friend.
                             He  goes to  school.
                            She  has  a  snack.
                            He  goes for  a  walk.

                      En  la  forma  NEGATIVA   se  pone  doesn't  (se  pronuncia  dasnt ).  Ej:
                              He  doesn't  have  a  snack.
                             She   doesn't  talk  on  the  phone.
                            He  doesn't  go  to  school.

                       Y  en  la  forma  INTERROGATIVA  se  empieza  la  frase  con  "Does..."
                                       que  se  pronuncia   das....    Ej.
                                 Does she  go  to  a  friend's  house?  Yes,  she  does.
                                                                                              No,  she  doesn't.

                               Does he  meet  a  friend?    Yes,  he  does.
                                                                             No,  he  doesn't.

      RECUERDA  SIEMPRE  ESTO  QUE  TE  HE  EXPLICADO  Y  CONSULTA  SIEMPRE  QUE  SEA  NECESARIO, ¿VALE?

                     4.  Now  read  more  examples  and  copy  them  in  your  notebook.  
Use  the  colours  to underline  the  sentences  (GREEN,  RED  AND  BLUE).  CLICK  HERE.



        ENTRADA  3.  MARCH, 20th  2020

        Hello,  eveyone!!  How  are  you  today? Bored??  
            Don't  worry!!  Think  you  are  lucky  to  be safe  at  home.  
           
        1.   Today  you  can  check  the  sentences  about   THE  QUIZ  SHOW.

                1. We've  got  three  contestants.
                2. Listen carefully!
                3. Your  prize  is  to  be  a  firefighter  for  a  day  with  your  friends.
                4. Can  you  take  a  photo?
                5.  Yeah!! Smile!
                6. How  do  I  look?  
                7. Great!  I'm  almost  ready!
               8.  Watch out,  Charlie!  I'm  coming!
               9. It's  too  high.   Let's  ask  the  firefighter  for  help!

           2.   Now  watch  this  video  about  how  to  buy  tickets  to  visits  a  castle. 
                  You  review  a  shopping  dialogue.






ENTRADA  2. FECHA 19 DE MARZO 2020 

                         Thursday,  March 19th  2020

          Hello, everyone!  How are you  today?  Fine?  

         Today  we  practice  a  story  about  a  TV  CONTEST.  (concurso  de  TV)

          1.   So  ready  to  listen  to  THE  QUIZ  SHOW"   on  pages  38/39  in  your
             pupil's  book.   CD42.

          2.  Now  listen  again  and  repeat  every  sentence in  a  loud  voice.
                 (escucha otra  vez  y   repite  cada  frase  en   voz  alta)

          3. Time  to  write. Open your notebook.  We  copy  the  most  important
              sentences  in  Spanish  and  English  too.

                          
                   Thursday,  March 19th  2020   /  Friday,  March 20th 2020

                                                   REMEMBER

                   1. Tenemos   tres  concursante.
                         ...................................

                    2. Escuchar atentamente.
                        ...................................

                    3. Tu  premio  es  ser  bombero por  un día  con  tus  amigos.
                        ...........................................................................

                    4. ¿ Puedes  hacernos  una  foto?
                       ......................................................................

                    5.  Sí,  sonríe...
                        .................................

                    6.  ¿Qué  tal  estoy?
                        ....................................

                    7. Genial.  Yo  casi estoy  lista.
                        .............................................

                     8.  ¡Cuidado, Charlie!  ¡Ya  voy!
                        ...............................................

                     9. Está  demasiado  alto. Vamos  a  pedir  ayuda  al  bombero.
                        ..........................................................................




ENTRADA 1. FECHA 18 DE MARZO 2020                                                       


                              WEDNESDAY,  MARCH  18TH  2020

GOOD  MORNING!!!  WELCOME  TO  OUR  NEW  ON-LINE  LESSONS!!

HOPE  EVERYTHING  GOES  OK.   (rosablino@hotmail.com)

Today  we  start  unit  six  "WHAT  DO  YOU  DO?"
You  are  going  to  learn  daily  routines.

(Aprendereis  a  decir  lo  que  se  hace  un  día  normal,  las  rutinas  habituales)

1. salir  de  casa  - leave  home
2. ir  al  cole - go  to  school
3. tomar  un  aperitivo/ pincho - have a snack
4. habar por teléfono - talk on the phone
5. quedar con un amigo- meet  a  friend
6. ir a casa de un amigo- go to a friend's house
7  ir  de  paseo-  go  for  a  walk
8. volver a casa- come back  home

 (increíble  que  tengamos  este  tema ahora, eh)

1.  CUT  OUT  THE  PICTURES  ON  ACTIVITY-BOOK  (PAGE 75)

2. COPY  THE  VOCABULARY  IN  EACH  CARD.

3.  PRACTICE  WITH THE  CARDS 

4.  COPY  THE  SONG  ON  YOUR  NOTEBOOK.  LISTEN  CD39
    ( para  escuchar  los  audios  siempre  hacer  clic  en  el  número del LISTEN

                                  GOOD   LUCK!!

   






No hay comentarios:

Publicar un comentario